19 February 2005

Tutorial - Wie mache ich Türen

by The^Kitty2k @MapScene.de
Es gibt zwei verschiedene Arten von Türen (die ich benutze), die ich euch heute vorstellen möchte. Einmal eine normale Tür und eine Schiebetür. Read more ...

Tutorial - Kabel oder Seile

by The^Kitty2k @MapScene.de
Damit wir ein Seil machen können brauchen wir zwei Entity
einmal das move_rope-Entity (Anfang) und dann keyframe_rope-Entity (Ende)

Als ersten setzen wir das move_rope-Entity mit dem Entity-Tool (Shift+E)
und setzen es dahin wo das Seil beginnen soll!
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17 February 2005

HL-2:DM, SDK, Source Engine Updates Available

Half-Life 2: Deathmatch, Source SDK, and Source Engine updates are available and will be applied automatically when Steam is restarted. The changes include:

Half-Life 2: Deathmatch
  • Added SLAM, Stunstick and Crowbar
  • Added dm_steamlab
  • Fixed game_score entity not awarding points
  • Added team specific spawn points ( info_player_combine, info_player_rebel)
  • Optimized weapon firing effects bandwidth usage

Source SDK
  • Added source code for Half-Life 2 multiplayer (Run the 'Create a Mod' link)
  • Added ability to create new shaders. See Authoring Shaders In Source for documentation
  • Added new tool and source code of DemoTool.exe -- which shows the high-level structure of .dem files
  • Added source code for Source Model Viewer included (src\utils\hlmviewer)
  • Added source for Half-Life 2's Airboat model
  • Fixed issues with Steam account names with ".."
  • Fixed FacePoser flex sliders
  • Hammer limits framerate in 3D views to 300fps -- eliminates overheating problems

Source Engine
  • Fixed screenshots/save games being saved in the wrong place
  • Fixed hang in rcon server
  • Fixed server crash where banned players could retry/cancel quickly during connection
  • Fixed crash when a user specifies a heapsize that is too large
  • Fixed "play" command crashing on dedicated servers
  • Fixed bspzip'd assets in maps not loading properly
  • Added FCVAR_CHEAT to r_shadowids
  • HLTV port/server can be completely disabled by command line parameter "-nohltv"

19 January 2005

Source SDK Update Released

A Source SDK update is available and will be applied automatically when Steam is restarted. The changes include:

Source SDK
  • Added XSI addon for importing and exporting SMDs
  • Added simple SDK bot sample code for adding bots to your mod
  • Added source files for six Half-Life 2 single player maps
  • Added interface plugin to add bots to mods
  • Fixed resource leak in the SDK launcher and vconfig utiity
  • Added bspzip tool -- allows you to compile custom content directly into a .bsp

10 January 2005

Tutorial - Staubteilchen (func_dustmotes)

by phil2k @MapScene.de
Den Staub welchen du in den Counterstrike:source Levels de_dust oder de_dust2 in den Tunnels siehst kannst du ganz einfach erstellen. Read more ...

07 January 2005

Steam, Source Engine, HLDS Update Released

Steam, Source Engine, and Half-Life Dedicated Server updates are available and will be applied automatically when Steam is restarted. The changes include:

    Steam
  • Pressing the cancel button while Steam is loading will bring up the offline dialog
  • Fixed 100% CPU use on startup
  • Fixed use of quoted parameters in "-applaunch" command lines
    Source Engine
  • Fixed exception info spam in debugger output window for SDK users
    Half-Life Dedicated Server
  • Enabled support for new query protocol (fixes HLTV server not appearing in the server browser)

Update - Fixed command line parameters being ignored when using desktop shortcuts for some games

02 January 2005

Statische Live-Camera

by Muellcraft @MapScene.de
Eine geile Sache an der Source-Engine ist unumstreitbar die Live-Cam. Mit diesem Enity ist es möglich, auf einer Textur ein Tatsächlich vorhandenes Bild darzustellen. Somit ist endlich Schluss mit den vorgefertigten (mit animated Gifs vergleichbaren) in Reihe geschalteten Bildern. Jedoch müssen auch einige negative Punkte veranschaulicht werden: So ist es im Singelplayer nicht möglich, das eigene Player-Model zu sehen, weil Gordon ganz einfach kein Model hat und vermutlich auch nur Ploygone verschwenden würde. Eine viel gewichtigere Sache ist jedoch die Tatsache, dass man in einem Level nur ein Camera-Enity auf einmal aktivieren kann. Wenn nun aber jedoch die eine Camera deaktiviert wird und dafür ein andere aktiviert wird, ist es möglich. Also ist durchschalten kein Problem. Aber gerade für Multiplayermaps dürfte das einige Probleme verursachen. Man denke nur an cs_assault: Sechs verschiedene Kameras, drei für CTs und drei für Ts. Undenkbar, so etwas mit Live-Cams hinzukriegen. Denn selbst, wenn die Terrors durchschalten könnten, könnten die Counters unmöglich andere Ansichten durchschalten. Also ein Ungleichgewicht. Für taktische Elemente ist die Live-Cam also nur bedingt anwendbar.

Aber genug von meinen Ausführungen und nun endlich zum Einrichten der Live-Cam, was kein großartiges Hexenwerk ist. In diesem Tutorial werde ich jedoch nur das Einrichten einer statischen Camera erklären, also eine Camera, die starr auf immer den selben Punkt zeigt. Bewegungen und dergleichen sind aber ebenfalls möglich.
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21 December 2004

Source SDK Update Released

A Source SDK update is available and will be applied automatically when Steam is restarted. The changes include:

Source SDK
  • Fixed "bCloseSuccessful" bug in Hammer with directory trees too deep
  • Added faceposer
  • Included view model sources for Half-Life 2
  • Revised directory structure - content and sources are kept separate
  • Added presets for expert compiles within Hammer
  • Fixed problems with launching the game from within Hammer
  • Hammer's Game Configurations UI now displays the active configuration on entry
  • Hammer now displays paths in a more readable manner
  • Create a Mod puts the mod content into the SourceMods folder (shows up in Steam's games list)
  • Added vconfig - a tool to handle specifying the current game you're editing
  • Fixes for various cases of path environment variables not working
  • Buildcubemaps fixed
  • Improved startup speed of the SDK launcher
  • Simplified debugging under Steam (eliminated the need to copy steam.dll and make steamapp.cfg)

Visit this page for more information on this release.

17 December 2004

Kompilieren mit einer Batchdatei

by 5CHniTZel @MapScene.de

Wir erstellen uns nun die Batchdatei in dem Ordner, wo wir mit dem Hammereditor unsere Maps speichern. Man kann sie auch an einer beliebigen anderen Stelle erstellen, aber ich halte diesen Ort für den sinnvollsten. Man muss für jede Modifikation eine eigene Datei erstellen, da die Kompiler modspezifische Informationen benötigen. Read more ...

14 December 2004

Steam Client / Source SDK Update Released

A platform update is available and will be applied automatically when Steam is restarted. The changes include:

Steam
  • Source MODs will now automatically appear in the games list
  • Improved startup process for Steam
  • Fixed crash when creating a backup that would span multiple DVDs
  • Fixed a bug that would unnecessarily validate Steam caches after a cache corruption
  • Fixed Condition Zero: Deleted Scenes and Codename Gordon failing to backup correctly
  • Fixed a bug where the message "the game files will be deleted and re-acquired" would repeat
  • Fixed offline mode failing after not connecting to Steam for more than a month

Half-Life 2
  • Optimization to the Steam filesystem to reduce game launch and level transition time

Source SDK
  • Simplified debug-launch process for MOD developers. MOD developers no longer need to place a config file in their directory
  • Added a registry key for MOD developers to use to locate a user's Steam installation located at HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Steam\SourceModInstallPath

04 December 2004

Tutorial - Eigene Texturen

by KingJoe @MapScene.de

Um in Half-Life 2 eigene Texturen benutzen zu können, sind folgende Sachen nötig:

1. Ein Bild (Für die Textur)

2. Ein Grafikprogramm
3. Source SDK

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